Karagöl Kuyruklu Yıldız Avı

Comet Jacques

Kuzey ufkundan geçen Jacques kuyruklu yıldızını çekmek istiyordum. Bunun için İzmir'in ışık kirliliğini arkamızda bırakıp Kuzey yönüne bakmamız lazımdı. Bu durumda Yamanlar dağı en ideal yer görünüyordu. İzmir güneyimiz de kalacaktı kuzey tarafı nispeten daha karanlık olacaktı. Tahmin ettiğimiz gibide çıktı. Yamanlarda Karagöl bölgesinde Kamp alanı olduğunu ve çadırımızı kuracağımızı öğrendik. Bunun üzerine sadece ekipman değil kamp malzemelerinide doldurup arabaya akşam üzeri yola koyulduk.

Örnekköy den yukarı doğru başlayan yolculuk Gençlik Kampına kadar çok güzel bir şekilde devam ediyor. Kamp sonrasında yolda hafif bozulmalar oluyor ancak endişe edilecek boyutta değil. Karagöl e giriş için 16 TL araba ücreti ödüyorsunuz. Bu ücret karşılığında kamp yerindeki imkanlardan faydalanıyorsunuz. Üzerine ben birde çadır kuracam derseniz bir 20 TL daha ödüyorsunuz. Benim ekipmanım yok derseniz hazır kurulmuş elektriği çekilmiş çadırlarda mevcut 50 TL di sanırım. Bu maddi bilgilendirmeden sonra Av a geri döneyim :)

İşletmecisi Türker bey ile karşılaştık ve ne amaçla geldiğimizi gecede kalıp teleskop kuracağımızdan bahsettik meğer Türker bey de eski astronomi sevdalılarındanmış ve çok mutlu oldu böyle bir amaç için geldiğimize. Hemen bize hem kalacağımız yer hakkında hemde diğer çevre ile ilgili konularda bilgiler verdi ve görüş alanı açık olan yazın otopark olarak kullanılan 10 dönüm civarı yere kamp kurmamızı tavsiye etti. Bir heyecan gittik baktık ve uygun olduğunu gördük hemen çadır ve ekipmanları kurmaya başladık. Tabi öncesinde sucuk ekmeklerimizi yedik. Özel olarak hem sucuk hemde kasap köfte yaptırıyormuş. Sabahlarıda serpme kahvaltı hep çevre köylerden aldıkları malzemeler ile yapılıyormuş. Bu ek yemek bilgisinide vermeden geçmeyeyim dedim :) Hiç değilse gittiğinizde bir sucuk ekmek deneyin pişman olmayacaksınız.

Çift Yıldız Kümesi

Hava kararmaya başlayınca takip için gerekli ayarlamaları yapmaya başladım. Bir kaç kez hizalama yıldızları ile ilgili hata yapınca başa dönmek ve tekrar kurmak zorunda kaldım.Bu kısım işin en zor kısmı. Cep telefonlarımız çekiyor ancak internete bağlanmada sorun yaşanıyordu bunun için koordinatlarla ilgilide bir ara sorun yaşadım. Jacques 00:00 civarı güzel bir noktaya çıkacağı için panik yapmadan ayarlamalara devam ettik. Arkadaşlar ve Türker beyde bu aşamada desteklerini esirgemediler. Tüm ekipman nihayet sorunsuz kurulunca Jacques u bulma evresine geldik ki burada da başka bir sorun ile karşılaştık. Gelmeden önce laptopa Jacques i tanıtmam ve koordinatlarını el altında tutmam gerekiyordu ama internetsiz kalacağımı düşünmediğim için yapmamıştım. Manuel olarak aramaya koyulduk bu işlem baya uzun sürdü ve hem cep telefonları hem laptop şarjıda bitmeye yüz tutunca tüm ekipmanları orada bırakıp göl e geri döndük ve mola verdik. Birşeyler atıştırıp aletlerimizi şarj ettik bu arada orada internet olduğu için Jacques i de Laptop a tanıtmayı başardım. Geri döndüğümüzde elimizle koymuş gibi Jacques i bulduk ve çekimlere başladık. Bu arada diğer iki arkadaşta değişik kadrajlarda yıldız izi ve timelapse lik çekimler yapıyorlardı. Sabaha karşı 04:00 e kadar çekim muhabbet devam ettik. Biraz hava serinledi ama çokta üşütmedi. Daha sonra çadıra geçip 4 saat uyudum ve ertesi sabah hem Jacques i çekmiş olmanın mutluluğu hem serin bir şekilde yatıp uyumanın huzuruyla uyandım. Toparlanıp birşeyler atıştırıp çaylarımızı içerken sabah muhabbetimizi de yaptık pazar günü piknikçileri yolları doldurmadan aşağıya inmemiz gerektiğini düşünüp yola koyulduk. Türker beyle tekrar görüşmek üzere vedalaştık. İzmir çevresinde böylesi bir deneyimi yaşamak için en ideal yerlerden biri Karagöl. İyi ki gitmişiz ve kamp yapmışız tadı damağımız da kaldı.